شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

فیلمساز جنجالی سینمای آمریکا از ورود ارتش روسیه به بحران سوریه استقبال و اظهار امیدواری کرد ولادیمیر پوتین در جنگ علیه گروهک تروریستی داعش به پیروزی برسد و به بازسازی ارتش سوریه کمک کند.

اولیور استون

به گزارش همشهري، اوليور استون كه در آينده نزديك فيلم پرحاشيه «اسنودن» را با موضوع زندگي جنجالي ادوارد اسنودن روانه پرده سينماها مي‌كند، پس از دخالت نظامي روسيه در بحران سوريه با روزنامه اسپانيايي‌زبان ال موندو مصاحبه كرد و در بخشي از آن درباره سرنوشت اين جنگ گفت: اين بسيار خوشحال‌كننده است كه رئيس‌جمهور پوتين سرانجام تصميم گرفت به نفع سوريه وارد معركه شود و اميدوارم نتيجه آن از بين رفتن داعش و پيروزي سوريه باشد.

او با اشاره به اينكه جنگ سرد ميان غرب و روسيه هرگز پايان نيافته، افزود: ساكنان كاخ سفيد در دهه 90و پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي بسيار خوشبخت بودند كه با چهره‌اي چون بوريس يلتسين سر و كار داشتند؛ او مهربان‌ترين رئيس‌جمهور روسيه نسبت به غرب بود و راه را براي ورود نظام سرمايه‌داري به روسيه هموار كرد. روسيه در زمان يلستين به پايان راه رسيد و غرب به همين دليل بسيار خوشحال و مهربان شده بود.

كارگردان منتقد آمريكايي دليل قدرت گرفتن روسيه را در 15سال اخير دشمني آمريكا دانست و گفت: ما شاهد بحراني هستيم كه خودمان به آن در خاورميانه دامن زديم. نتيجه كارهاي آمريكا بي‌ثبات شدن منطقه بود و حالا داريم داعش را سرزنش مي‌كنيم. آمريكا امروز امپراتور ناامني در سراسر جهان است و آنچه در نهايت به ظهور داعش انجاميد، جنگي بود كه با حمله ارتش آمريكا به عراق آغاز شد.

استون در پايان بشار اسد را «مردي سرسخت» توصيف كرد كه در مقابل تلاش آمريكا براي تغيير رژيم سوريه ايستاده و روسيه اين روزها صرفا در حمايت از متحد قديمي خود وارد جنگ شده است. وي گفت: بشار اسد از طاغوت‌هاي حاكم بر عربستان امروز و صدام حسين رهبر ديروز عراق نه بهتر است نه بدتر. فراموش نكنيم كه رهبر امروز سوريه در گذشته متحد آمريكا بوده است.
خالق «متولد چهارم ژوئيه» قصد دارد براي مستند تازه خود با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه مصاحبه كند.

کد خبر 310710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha